ישנן סיבות רבות לכאבי צוואר וגב עליון ואת רובן ניתן למנוע על-ידי שינוי ביציבה, בצורת השינה, ההליכה וכמובן שינוים בסביבת העבודה.

הכאב השכיח ביותר הוא מה שנקרא צוואר תפוס והוא מלווה בכאבים חדים אשר עלולים להקרין גם לידים, לכתף ולפעמים לאצבעות.
לעומת זאת ישנם סוגי כאב כרונים שבדרך-כלל מושפעים משנוי מזג אויר, שינוי רגשי, יציבה לא נכונה לאורך זמן, שינוים ניוונים ועוד.
חשוב לזכור שהאדם בשנים האחרונות נאלץ לשנות באופן משמעותי את היציבה שלו כתוצאה מהדרישה הכמעט הכרחית לעבוד מול מחשב ברוב תחומי העיסוק. כתוצאה מכך קימת שחיקת מפרקים בעמוד השדרה. שחיקה זו מהוה גורם עיקרי לכאבי צוואר וכאבי גב עליון כרונים.

כאבי גב וצוואר

מבנה החלק העליון של עמוד השדרה

עמוד השדרה הצווארי Cervical Spine מורכב משבע חוליות. החוליה הראשונה מכונה אטלס ותפקידה לתמוך בגולגולת. החוליה השנייה מכונה אקסיס משמשת כציר לחוליה הראשונה ומאפשרת לראש לבצע את התנועה הסיבובית. בין החוליות ישנם הדיסקים אשר מורכבים משני חלקים: הגרעין הגלטיני שניקרא נוקלוס והטבעת החיצונית שנקראת אנולוס אשר מורכבת מרקמת חיבור קשה שתי וערב. תפקידם לשמש סוג של מפרק המאפשר גמישות ותנועה ובנוסף בולם זעזועים.

כאשר מסיבות רבות כמו יציבה לא נכונה וכו’ אנו פוגעים בשכבה של האנולוס אנו עלולים לגרום לכך שהגרעין ינוע לכוון החיצוני של הטבעת לעיתים יצור בלט ולחץ על העצב או לעיתים ממש יפרוץ החוצה.

הטיפול בכאב צוואר וכאב גב עליון

מודעות לסביבת העבודה והתאמתה לפי הצרכים הספציפים נלמד לבצע את עבודתנו למשל ליד המחשב בדרך כזו שתפגע כמה שפחות בעמוד השדרה. עוד על כך במאמר על יציבה נכונה.

שיטת Spinal Therapy מחקה את הלחצים שהופעלו על הגב ויצרו את הבעיה ומלמדת את הגוף לתקן אותה. המטפל יתאים במידת הצורך כרית, מזרן, נעלים וכו’ לפי הבעיה ומבנה גופו של המטופל Spinal Therapy מטפלת במקרים האלה באופן כזה שמטופלים רבים מרגישים לאחר מספר טיפולים שינוי מהותי בדרגת הכאב טווחי התנועה משתפרים באופן משמעותי, כמו כן כאבים ותופעות שחוו כתוצאה מהבעיה נעלמו, לדוגמא: מגרנות, חוסר ריכוז, הפרעות בשינה, מתח נפשי ועוד.

להתייעצות על הטיפול המתאים, או לכל שאלה

התקשרו אלינו עכשיו

אפשר גם לשלוח את הטופס, ונחזור אליכם בהקדם